Sexual Health

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Grade 12

Grade 12|12e année (PPL40)

Curriculum Connection

H&PE C1.3 demonstrate an understanding of how relationships develop through various stages, and describe the skills and strategies needed to maintain a satisfactory relationship as the relationship evolves (e.g., communication and interpersonal skills, adaptive and coping skills, conflict resolution strategies) [PS, IS, CT]

H&PE C2.5 identify the skills and resources that they will need to maintain their personal health and well-being as they become more independent (e.g., budgeting and time-management skills, interpersonal skills, cooking and meal-planning skills, recreational and leisure opportunities, access to health care and other supports) [PS, CT]

Additional resources/links:

nsmhealthline.ca is an innovative website that puts accurate and up-to-date information about health services at the fingertips of consumers and health care providers across the North Simcoe Muskoka region of Ontario. nsmhealthline.ca provides easy access to a reliable source of data, and empowers consumers to find the services they need close to home.

Teen Health Source is brought to you by Planned Parenthood Toronto. Teen Health Source is a sexual health information service run for and by youth. Whether teens need information about birth control, sexually transmitted infections, healthy relationships, or puberty, we provide information in a non-judgmental, sex-positive, pro-choice, and inclusive manner. Got a question or need a referral that you can’t find on our website? Ask us! We have trained teen volunteers waiting to serve you five days a week!

Community Directory; Simcoe County is a comprehensive list of emergency, medical and social services serving residents in the County of Simcoe.

H&PE C3.4 analyse the portrayal of different relationships in the media (e.g., movies, song lyrics, television, print media, Internet) with respect to bias and stereotyping, and describe how individuals can take action to encourage more realistic and inclusive messaging [CT]

Additional resources/links:

The Fourth R is a consortium of researchers and professionals dedicated to promoting healthy adolescent relationships and reducing risk behaviours. We develop and evaluate programs, resources, and training materials for educators and other front-line professionals who work with youth. In particular, we work with schools, parents, and community organizations to promote the neglected “R” (for Relationships) and help build this Fourth R in school climates.  This section lists free lesson plans available to teachers.

Connection au curriculum

ÉP&S C1.3 analyser des habiletés et stratégies (p. ex., habiletés de communication et interpersonnelles, capacité d’adaptation, stratégies de résolution de conflits) qui contribuent à bâtir et à maintenir une relation saine et satisfaisante. [HP, HI, PC]

ÉP&S C2.5 reconnaître ses besoins en matière de santé (p. ex., soins dentaires et médicaux, assurance santé, réseau social, ressources financières, alimentation saine, activités physiques) afin d’identifier ses habiletés et des stratégies (p. ex., habiletés interpersonnelles, habiletés pour gérer son budget et son temps, habiletés culinaires, habiletés pour, éventuellement, trouver de l’aide; consacrer du temps à un passe-temps ou à une activité sociale de groupe, profiter de tarifs différentiels pour faire un choix d’activités saines; tenir un journal de ses habitudes alimentaires) pour faire face à ces besoins ainsi qu’à des imprévus (p. ex., perte d’un parent, déménagement pour le travail ou les études, éloignement de la famille, convalescence prolongée). [HP, PC]

Ressources additionnels/liens :

Répertoire Communautaire est une liste complète des services d'urgence, médicaux et sociaux desservant les résidents du comté de Simcoe.

ÉP&S C3.4 décrire des mesures pour encourager les médias et les médias sociaux à diffuser des messages réalistes et inclusifs (p. ex., dans les films, les paroles de chansons, les émissions de télévision, les livres, les revues, Internet) pour éliminer les invraisemblances, les préjugés et les stéréotypes dans les relations interpersonnelles telles qu’elles sont souvent présentées (p. ex., relations amoureuses caractérisées par des repas dispendieux, personnes élégantes quelle que soit l’heure de la journée ou l’activité pratiquée, importance de l’apparence chez les filles pour réussir dans la vie, discrimination envers des groupes ethniques minoritaires). [PC]

Ressources additionnels/liens :

A trouver.

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